Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecer servicios y recoger datos estadísticos. Continuar navegando implica su aceptación. Más información Aceptar

Noticias

Informàtica improductiva

10/11/2015
El temps que ens fa perdre una avaria informàtica, a banda de l'estrès que ens genera, és prou quantiós al llarg de l'any, fins a 100 hores segons un estudi de la consultora Beservices, i significatiu a l'hora de mesurar les pèrdues de productivitat que pateix una empresa.

L'estudi d'aquest proveïdor integral de solucions informàtiques, realitzat sobre una base de 125 empreses, assenyala que en una oficina els treballadors han de perdre entre mitja i dues hores a la setmana per solucionar les incidències que els planteja l'aparell informàtic. Al cap de l'any, això pot arribar a ser cent hores, de valor difícilment estimable. Com diu Joan Cuello, director comercial de Beservices, "d'una banda hem de pensar que l'hora de servei tècnic s'està pagant actualment a 65 euros i de l'altra, que l'avaria fa que es deixi en temps mort persones que poden estar realitzant tasques transcendents, o aturar processos de producció en què el dany pot ser molt més gran". Moltes empreses no acaben d'entendre que els actuals servidors residents locals, tot i ser molt avançats, tenen una complexitat que imposa molts reptes de manteniment. Cuello es plany que "el manteniment predictiu i preventiu gairebé no es fa, la gran majoria d'empreses fan tasques de manteniment reactiu i els serveis que tenen contractats fan més la funció d'apagafocs", encara que, com afirma l'estudi, la planificació per avançar-se a la incidència informàtica fa millorar la productivitat d'un 25%, redueix els costos d'un 30% i allarga la vida dels equips fins a un 50%. No menys important és l'aspecte anímic, reduir els factors que generen estrès a la feina: fins a un 37% dels participants a l'estudi de Beservices reconeixen que els problemes informàtics són un dels principals motius que conviden a l'atac de nervis.
Eines predictives.
Beservices ja fa temps que distribueix aplicacions que avisen de carències i errades al sistema informàtic i si cal una posada al dia de l'equipament informàtic. No són fàcils d'implantar, ja que "a molts empresaris els fa tirar enrere que suposin un cost mensual fix i prefereixen esperar que el problema informàtic s'esdevingui, quan això pot tenir conseqüències greus, com perdre informació valuosa". I tot per no entendre que pot ser rendible a mitjà termini invertir en la renovació del maquinari o en l'actualització dels programes.Amb tot, no es poden posar portes al núvol i la generalització de gestionar els servidors propis des d'un data center en un nombre cada vegada més gran d'empreses, allò que s'anomena servei de virtualització de sistemes, farà que "s'imposi la prevenció, que hi és implícita". http://www.leconomic.cat/neco/article/4-economia/18-economia/911939-informatica-improductiva.html  

Últimas noticias

  • 14/11/2019
    ¿Cómo funciona el alojamiento web en la nube?

    ¿Cómo funciona el alojamiento web en la nube?

    En ocasiones, los alojamientos web tradicionales no pueden dar respuesta a los requisitos de las webs y aplicaciones modernas. En estos casos, el uso de un Cloud Hosting puede ser la solución. Descubre qué son y cómo funcionan los alojamientos web en la nube.
  • 06/11/2019
    ¿Por qué utilizar el e-mail de Google en tu empresa?

    ¿Por qué utilizar el e-mail de Google en tu empresa?

    ¿Aun no tienes correo electrónico para tu empresa? ¿O el que utilizas no funciona correctamente? Descubre el servicio de correo corporativo de Google.
  • 30/10/2019
    ¿Qué es Google Cloud Search?

    ¿Qué es Google Cloud Search?

    Cada vez más, las empresas almacenan cantidades ingentes de información. ¿Cómo encontramos, entonces, un dato concreto entre tal cantidad de información? Os contamos cómo lo hacer Google a través de Google Cloud Search.

Solicita información

cloud backup